Seo copywriting. Zasady, o których musi pamiętać każdy copywriter

Początkujący copywriterzy nie zawsze wiedzą, czym jest seo copywriting. Pokrótce można wyjaśnić to tak: Najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych osiągają te strony, które zdobywają najwięcej naturalnych linków. Aby mogło do tego dojść, strona powinna być dobrze zoptymalizowana, a treści dostępne na witrynie muszą przedstawiać wysoką wartość dla użytkowników. Trudno bowiem wyobrazić sobie, że internauci dzielą się z innymi użytkownikami nieciekawymi i niedającymi im żadnych korzyści treści. Dlatego poniżej wyjaśniam, czym jest seo copywriting i jak stosować się do jego zasad.

Ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że seo copywriting to pisanie tekstów, które zamieszczane są w internecie. Niewtajemniczonym od razu wyjaśniam, że treści takie zasadniczo różnią się od tych, które funkcjonują offline. Jeśli zapomnimy o zasadach, jakimi należy kierować się, pisząc na potrzeby internetu,  w najlepszym wypadku nie poprawimy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, w najgorszym, możemy jej nawet zaszkodzić.

Seo copywriting od kuchni

Rodzajów tekstów tworzonych na potrzeby internetu jest bardzo wiele. Praktycznie w każdym z nich należy stosować zasady seo copywritingu, choć z różnym nasileniem. Możemy wymienić wśród nich teksty synonimizowane,  artykuły presell page, opisy produktów, teksty na strony zapleczowe oraz strony internetowe. Ogólnie można je podzielić na testy lepszej i gorszej jakości. Te pierwsze oprócz tego, że wykazują szereg cech, o których nie wolno zapominać pisząc do internetu, muszą przedstawiać też wysoką wartość dla czytelnika (inaczej nie będą chętnie czytane), drugie – tworzone są przede wszystkim dla botów wyszukiwarek i mają na celu pomóc w wypozycjonowaniu strony na wyższe pozycje w wyszukiwarkach.

5 ważnych zasad

Zasady, o których mówi seo copywriting to przede wszystkim:

  • Tytuł

Tytuł tekstu musi dokładnie odpowiadać temu, co znajduje się w treści. Koniecznie powinien zawierać słowa kluczowe, na które chcemy wpozycjonować witrynę. Najlepiej, jeśli frazę taką umieścisz na początku tytułu. Wtedy boty wyszukiwarek, łatwiej zwrócą na nią uwagę, uznają ją za ważniejszą, a witryna zacznie pojawiać się w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na zapytania użytkowników, zawierające tę właśnie frazę. Niewybaczalne jest pisanie treści, które nie wiążą się tematycznie z tytułem. Stosując taką praktykę, możesz doprowadzić do sytuacji, gdzie użytkownicy, wchodząc na pozycjonowaną witrynę i nie znajdując tam tego, czego szukali, będą ją szybko opuszczać.

  • Opis

Opis strony nie powinien być dłuższy niż 165 znaków. Dobrze, jeśli też uda się zawrzeć w nim frazę kluczową.

  • Treść

Treść strony musi być unikalna w skali całego internetu. Ni możesz pozwolić sobie na kopiowanie treści z innych witryn, nawet jeśli sam jesteś ich autorem. Taka praktyka, znana jako duplicate content zostanie szybko zauważona przez Google. Witryna może zostać za nią ukarana.

  • Frazy kluczowe

Seo copywiting nie istniałby bez fraz kluczowych. Wyszukanie odpowiednich fraz, które odpowiadać będą na potrzeby klientów, a do tego nie będą bardzo konkurencyjne, ma ogromne znaczenie dla wypozycjonownaia strony. Nieoceniona tutaj jest inwencja człowieka. Warto skorzystać też z narzędzi  Google Keyword Tool External.

  • Link

Pisany tekst może, ale nie musi zawierać odsyłacz do innej witryny. W anchor text linka można umieścić frazę kluczową. Czasem jednak warto zostawić po prostu link w postaci adresu url, aby zróżnicować sposób linkowania do witryny. To o czym należy bezwzględnie pamiętać, to powiązanie tematyczne obu witryn.

Seo copywriting – czego się wystrzegać

Na koniec wspomnę jeszcze kilka słów o tym, czego warto unikać, pisząc do internetu. Bezwzględnie jest to duplicate content, o którym była mowa powyżej oraz cloak­ing, czyli umieszczanie innej treści dla użytkowników, a innej dla wyszukiwarek. Pamiętajmy też o tym, że nawet pisząc do internetu, gdzie musimy brać pod uwagę boty wyszukiwarek, piszemy przede wszystkim dla ludzi. To dla nich treści mają być użyteczne i atrakcyjne. Jeśli zatem widzisz, że nie można zamieścić frazy kluczowej na początku tytułu, nie rób tego na siłę, bo efekt może być taki, że będzie to wyglądać nienaturalnie i sztucznie.

Seo copywriting oprócz stosowania powyższych zasad, powinien się przede wszystkim opierać o tworzenie unikalnych i atrakcyjnych dla czytelnika treści.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge